ادويه‌های هميار لاغری

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ادویه

 
 
 پایگاه صاعقه::محققان هلندي معتقدند كه ادويه‌ها به دليل داشتن قدرت چربي‌سوزي به لاغري كمك مي‌كنند و همچنين به دليل ايجاد احساس سيري باعث مي‌شوند كه افراد كمتر غذا بخورند. ادويه‌ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر مي‌كنند.
 

افرادي كه دنبال لاغري هستند به هر دري مي‌زنند تا چند كيلوگرم وزن كم كنند. در اين بين كم نيست تعداد افرادي كه با روش‌هاي نسبتا خطرناكي مانند رژيم‌هاي لاغري نادرست و سخت، مصرف قرص‌هاي لاغري يا حتي تيغ جراحي سعي دارند خود را به وزن ايده‌آل برسانند. از ما مي‌شنويد سلامتي خودتان را به خطر نيندازيد و با اصلاح روش تغذيه خود به هدفتان برسيد. اگر به دنبال يكي از آن روش‌هاي مطمئن و بدون خطر براي خوش‌اندامي مي‌گرديد به ادويه‌ها اعتماد كنيد؛ يعني ادويه‌هاي نام‌برده را به برنامه غذايي‌تان اضافه كرده و با اصلاح تغذيه و ورزش، هم خوش‌اندام شويد و هم سالم بمانيد. در ادامه با ۷ ادويه هميار لاغري آشنا می‌شويد.

محققان چه مي‌گويند؟
محققان هلندي معتقدند كه ادويه‌ها به دليل داشتن قدرت چربي‌سوزي به لاغري كمك مي‌كنند و همچنين به دليل ايجاد احساس سيري باعث مي‌شوند كه افراد كمتر غذا بخورند. ادويه‌ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر مي‌كنند.

دارچين
بايد بدانيد كه اين ادويه را ملكه ادويه‌هاي لاغري مي‌دانند. دارچين ضداشتهاست و مي‌تواند ميل شديد به مواد قندي و شيرين را كنترل كند. خوشبختانه دارچين همچنين به تنظيم قند خون نيز كمك مي‌كند. حتما مي‌دانيد كه بالا بودن قند خون باعث انباشتگي قند به صورت چربي مي‌شود. نتايج برخي از پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه تركيب دارچين با عسل باعث تنظيم سوخت و ساز بدن شده و به تناسب اندام كمك مي‌كند. توصيه مي‌كنيم يك نوك انگشت دارچين به ميوه‌ها اضافه كرده و به عنوان دسر يا ميان‌وعده ميل كنيد. مي‌توانيد به چايتان نيز دارچين اضافه كنيد. چند قطره روغن گياهي دارچين را روي يك دستمال تميز بچكانيد و روزانه چندين مرتبه استشمام كنيد.

هل
در طب آيورودا (طب سنتي هند) از هل به عنوان يك چربي‌سوز طبيعي استفاده مي‌كنند. براي اينكه از خواص بي‌نظير هل بهره‌مند شويد كافي است يك يا چند عدد از اين ادويه خوش عطر را داخل قوري چايتان بيندازيد و يا يك عدد را به فنجان قهوه‌تان اضافه كنيد. همچنين مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري دانه‌هاي ريز هل را در يك فنجان آب جوش و در حرارت ملايم دم كنيد. بعد از غذا يك فنجان از اين دم كرده معطرتان را ميل كنيد و بدون دردسر به هدف لاغري‌تان نزديك‌تر شويد.

چوب ميخك
چوب ميخك نيز يكي از آن همياران لاغري فوق‌العاده موثر است. زماني كه دلتان مي‌خواهد ريزه‌خواري كنيد و دنبال چيپس و پفك و يا هله‌هوله‌هاي ديگر مي‌گرديد يك عدد چوب ميخك را در دهان گذاشته و شروع به جويدن كنيد. درست است كه در ابتدا طعم بي‌نظير و خوبي نخواهيد چشيد اما خاصيت بي‌حس‌كنندگي ملايم آن خيلي زود پرزهاي چشايي را با طعم آن همسو مي‌كند. توصيه مي‌كنيم براي بهره‌مندي از خواص بيشتر اين ادويه براي خودتان چاي سبز درست كرده و به آن يك عدد چوب ميخك، چند دانه هل و همچنين يك عدد چوب دارچين (كوچك) بيندازيد و بعد از غذا ميل كنيد. اين چاي معجزه‌گر به راحتي اشتهايتان را كنترل كرده و به روند چربي‌سوزي كمك زيادي مي‌كند.

زردچوبه
اين ادويه زرد كه در هر آشپزخانه‌اي پيدا مي‌شود علاوه بر اينكه سطح سلامتي را ارتقا مي‌دهد، به جذب و هضم هر چه بيشتر چربي‌ها كمك زيادي مي‌كند. به همه غذاهايتان زردچوبه اضافه كنيد حتي به سس‌هاي (سس سركه) سالادهايتان.

تخم رازيانه
قرن‌هاست كه تخم رازيانه علاوه بر خواص ديگري كه دارد به عنوان يك ماده طبيعي ضداشتها معروف است. اگر اشتهايتان زياد است عادت كنيد كه روزانه مقداري تخم رازيانه بجوييد. اين كار باعث هضم راحت غذا شده و همچنين به خوشبو شدن نفستان نيز كمك مي‌كند.

فلفل تند
فلفل را يك سلاح واقعي براي مقابله و حذف چربي‌ها بدانيد. به خاطر اينكه حاوي تركيب بسيار قوي به نام «كاپسايسين» است كه چربي‌هاي اضافه را از بین می‌برد. اين تركيب به افزايش متابولسيم بدن و همچنين كاهش ميزان قند خون كمك زيادي مي‌كند. توصيه مي‌كنيم به غذاهايتان فلفل بزنيد به خصوص به منابع غذايي پروتئيني مانند غذاهاي حاوي مرغ، گوشت و ماهي.

وانيل
وانيل كه باشد عطر و طعم بستني، كيك، انواع شيريني‌ها و غيره تداعي خواهد شد. وانيل يكي از آن ادويه‌هاي آرامش‌بخش فوق‌العاده براي مقابله با استرس، اضطراب و نگراني‌هاي روزمره است. اين ادويه همچنين باعث كنترل گرسنگي شده و ميل شديد به پرخوري و هله‌هوله خوري را كاهش مي‌دهد. اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه از روي احساسات غذا مي‌خوريد يعني زماني كه كسل، بي‌حوصله و يا تنها هستيد به سراغ مواد غذايي مي‌رويد حتما وانيل را وارد برنامه غذايي‌تان بكنيد. توصيه مي‌كنيم به جاي قند و شكر به چاي و قهوه‌تان وانيل بزنيد و ميزان كالري آن را كاهش دهيد.


 

این صفحه را به اشتراک بگذارید